Wednesday, October 27, 2010

Tiba masa hampa akan tau juga.


Tidak semua benda dapat kita terangkan kepada kanak-kanak walaupun pada golongan usia sebegini mereka banyak bersoal untuk memuaskan naluri mereka. Mereka banyak bersoal kepada kita dan sesama mereka untuk mengetahui itu dan ini. Aku ada beberapa orang anak saudara tetapi Adam (4tahun), Haikal (6tahun) dan Nurin Aishah (6tahun) inilah yang sering membuat aku pening dan kadang-kadang geli hati setiap kali berdepan dengan mereka.


Adam


Aku, Haikal dan Nurin


Beberapa bulan lepas aku mendapat seorang lagi anak sedara, Khalisah Khadijah. Kakaknya - Nurin dan sepupu-sepupunya - Adam dan Haikal sangat teruja dengan kehadiran Khalisah sehinggalah membawa kepada satu perbualan.

Adam - Ibu hampa beli baby ni kat mana (ditunjukan kepada Khalisah)? Kami nak satu.
Nurin Aishah - Taktau. Hari tu perut ibu kami gemok. Keluar dari perut kot.
Haikal - Ibu kami dah makan banyak dah tapi tak gemok-gemok pun.

Aku dan kakak aku disitu hanya mampu ketawa besar. Tak apa la Adam, Haikal dan Nurin, satu hari nanti hampa akan tau juga. Ayah Su harap satu hari nanti hampa akan baca post ni dan takyah hampa nak blushing.hahaha


Nur Khalisah Khadijah

No comments: