Sunday, January 16, 2011

Mak Abah

Aku kesian kat mak abah aku. Selama ni depa mengharapkan aku berjaya dalam pelajaran tapi aku seakan akan memberi harapan palsu kepada depa. Depa mengharapkan aku belajar bersungguh-sungguh dan aku kononnya di mata depa belajar bersungguh-sungguh tapi sebenarnya aku ambik endah tak endah hal pelajaran. Abah tahun ni dah 68, mak pulak dah 55. Aku harap sanggat dapat membahagiakan depa sebelum depa memejamkan mata. Duit ringgit tak dapat membahagiakan depa jika aku berjaya dalam pelajaran. Aku sedih, aku mempermainkan perasaan depa. Aku boleh berkata bermacam kata aku sayang depa tapi aku sikit pun tak dapat membuktikan aku sayang depa.

Ya Allah berikan kedua orang tua umur yang panjang agar aku dapat buktikan bertapa aku sayangkan depa. Kuatkan lah azam dan iktikadku, permudahkan lah jalan aku membalas jasa depa yang pastikan takkan ku terbalas semuanya. Hanya Kau lah yang dapat mempermudahkan beban yang aku tanggung ini.

1 comment:

Anonymous said...

ckp biar berbukti. huh