Monday, January 3, 2011

Malas

Sehari aku mengadap PC, konon nak mencari journal atau apa yg bersangkut dgn project aku. Aku ingat sehari ni dapat baca sikit2 dan kalau blh buat report sekali kalau tak banyak pun. Tapi semua ni anggan. Buka facebook, blog, download video. Nasib aku malas nak chat, mau tak facebook chat, YM lagi. Umur aku dah nak masuk 25 tahun. Orang lain umur aku ni dah beranak pinak dah tapi aku dengan tahap kemalasan yang sanggat melampau ni macam mana nak cepat grad pastu kerja. Aku tak yakin aku sanggup banggun awal pagi balik lewat petang untuk kerja. Mungkin sekarang aku sanggat sengkek tapi aku selesa dengan apa aku buat hari-hari. Dan aku selesa untuk mengulangkan perbuatan malas yang membuat aku selesa itu tiap-tiap hari. Akhirnya keselesan itu membunuh cita-cita, harapan dan usaha aku untuk menjadi seperti orang.

Enak dibuai mimpi sehingga akal mati.

1 comment:

Anonymous said...

tekanan tekanan. jum tuti fruti